Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Sportello MEPA CNA – Verifica di un file e rinnovo della firma digitale

InfoCert offre un servizio gratuito che permette di verificare la validità di un documento firmato digitalmente (file con estensione “p7m”) sia esso firmato da voi o ricevuto da altri.

Il link diretto su cui fare le verifiche è il seguente:
https://www.firma.infocert.it/utenti/verifica.php.

Nei risultati, oltre a verificare la validità della firma, è anche possibile controllare la Validità del certificato e la relativa scadenza. Le “SmartCard” e i dispositivi “USB” hanno validità 3 anni e possono essere rinnovati per ulteriori 3 anni. Per i certificati emessi dal mese di giugno 2011, in prossimità della scadenza, un sistema automatico di notifica e-mail darà informazione al Titolare.

Si può provvedere autonomamente al rinnovo del certificato all’indirizzo http://card.infocamere.it cliccando su “Rinnovo dei certificati” nella colonna “Servizi per gli utenti”.
Il costo dell’operazione on-line è di 7 euro.
I possessori di dispositivi emessi dalla Camera di Commercio hanno anche la possibilità di effettuare il rinnovo presso gli uffici della Chambre al prezzo totale di circa 20 euro.

La Redazione
15-01-2016

altre news

Autorizzazioni di nuovi impianti viticoli: domande entro il 31 marzo 2025

10 Marzo 2025

Webinar Aperinorma: “Smart Building: sistemi di controllo e gestione intelligente degli impianti”

12 Marzo 2025

Pubblicato l’avviso per la concessione di contributi per la costituzione di CER e gruppi di autoconsumo in comuni sopra i 5.000 abitanti

12 Marzo 2025

Un webinar gratuito sulle novità in materia di etichettatura alimentare

12 Marzo 2025