Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

“L’apparenza e l’inganno”, documentario sui pericoli legati all’abusivismo nel settore del Benessere

L’impegno della CNA per contrastare il fenomeno dell’abusivismo nel settore del benessere e della sanità prosegue: dopo le iniziative portate avanti nel corso degli ultimi mesi a livello nazionale e a livello locale, la sede di Padova dell’Associazione ha presentato il documentario “L’apparenza e l’inganno” realizzato da Silvia Veronese.

Questo documentario commenta il presidente di CNA Valle d’Aosta Benessere e Sanità dott. Marco Paonessa ha un fine divulgativo ed educativo sui pericoli per la salute legati all’abusivismo nelle attività di estetica, acconciatura, tatuaggi e pearcing. La nostra campagna contro questo fenomeno prosegue nella convinzione che offrire servizi legati al benessere della persona senza avere le qualifiche necessarie e senza il rispetto di alcuna norma non sia accettabile e rappresenti una minaccia per il futuro delle imprese, dei professionisti e per la salute delle persone”. 

altre news

Autorizzazioni di nuovi impianti viticoli: domande entro il 31 marzo 2025

10 Marzo 2025

Webinar Aperinorma: “Smart Building: sistemi di controllo e gestione intelligente degli impianti”

12 Marzo 2025

Pubblicato l’avviso per la concessione di contributi per la costituzione di CER e gruppi di autoconsumo in comuni sopra i 5.000 abitanti

12 Marzo 2025

Un webinar gratuito sulle novità in materia di etichettatura alimentare

12 Marzo 2025